sanin_header_top_pc1
sdsds
سبد خرید خالی

.سلام! فعلا سبد خالیه

چندین نکته در خصوص نگهداری دستگاه لیبل پرینتر

نگهداری دستگاه لیبل پرینتر

اشتراک و پرینت

فهرست مطالب

نگهداری دستگاه لیبل پرینتر

هنگامی که برای خرید کالایی به یک مرکز خرید یا سوپرمارکت می روید، یک برچسب کوچک روی محصول می بینید. برچسب یک خط عمودی سیاه و سفید است. وقتی به صندوق می‌رویم، فروشنده از طریق بارکدخوان برچسب روی کالا را اسکن مینماید و قیمتی که باید برای آن محصول بپردازید، فوراً نمایش داده می‌شود.

برچسب خط عمودی به اصطلاح فنی بارکد نامیده می شود که استفاده از بارکد باعث روند سرعت و دقت میشود. در اکثر مواقع کالاهایی هستند که دارای بارکد نمیباشند و در این زمان ما نیازمند یک دستگاه چاپ بارکد (لیبل پرینتر) هستیم. و لیبل پرینتر به عنوان یکی از تجهیزات مهم برای استفاده در تولید، خرده فروشی ها و سایر صنایع استفاده می شود.

لیبل پرینتر یک چاپگر تخصصی میباشد که میتواند هر نوع بارکدی را با تکنولوژی حرارتی مستقیم و غیر مستقیم به چتپ برساند. پیشنهاد میشود جهت فهمیدن تفاوت های این دو نوع تکنولوژی مقاله زیر را مطالعه کنید.

تفاوت تکنولوژی چاپ حرارتی و ریبونی؟

مهمترین قسمت دستگاه لیبل پرینتر هد چاپ دستگاه میباشد که از یک ترمیستور تشکیل شده است. فرآیند چاپ فرآیند گرم شدن ترمیستور برای انتقال تونر روبان به روی کاغذ است. بنابراین، هنگام خرید لیبل پرینتر، هد چاپ جزء مورد توجه ویژه است و همکاری آن با ریبون مهم ترین بخش کل فرآیند چاپ است.

پیشنهاد محصول

لیبل پرینتر اتم Atom 4232

9,250,000 تومان9,250,000 تومانمشاهده و خرید محصول

موارد نگهداری دستگاه لیبل پرینتر

1. تمیز کردن هد دستگاه

برای تمیز کردن هد چاپ به طور منظم و دقیق، ابزار تمیز کننده می تواند سواب پنبه و الکل باشد. برق لیبل پرینتر را خاموش کنید، هنگام پاک کردن، همان جهت را نگه دارید (برای جلوگیری از باقی ماندن کثیفی هنگام پاک کردن به جلو و عقب)، هد چاپ را به سمت بالا بچرخانید، و روبان، کاغذ برچسب را بردارید، از یک سواب پنبه ای (یا پارچه نخی) استفاده کنید. در محلول تمیز کننده هد چاپ آغشته شده و سر چاپ را به آرامی پاک کنید تا تمیز شود.سپس از یک سواب پنبه ای تمیز استفاده کنید تا هد چاپ را به آرامی خشک کنید. تمیز نگه داشتن هد چاپ می تواند نتایج خوبی در چاپ داشته باشد و مهمترین چیز افزایش طول عمر هد چاپ است.

تمیز کردن هد دستگاه

2. تمیز کردن و نگهداری غلتک پلاتن

نکته دوم در نگهداری لیبل پرینتر این است که به طور مرتب چسب چاپگر بارکد را تمیز کنید. ابزار تمیز کردن می تواند از سواب های پنبه ای و الکل برای تمیز نگه داشتن چسب استفاده کند. همچنین برای به دست آوردن اثر چاپ خوب و افزایش طول عمر هد چاپ است. در طول فرآیند چاپ، کاغذ لیبل روی چوب چسب باقی می ماند. مقدار زیادی پودر کوچک، اگر به موقع تمیز نشود، به هد چاپ آسیب می رساند. چسب برای مدت طولانی استفاده شده است، اگر سایش یا ناهمواری وجود داشته باشد، بر روی چاپ تأثیر می گذارد و به هد چاپ آسیب می رساند.

3. تمیز کردن غلطک ها

پس از تمیز کردن سر چاپ، غلتک ها را با یک سواب پنبه ای آغشته به الکل 75 درصد تمیز کنید. روش کار به این صورت است که در هنگام شستشو با دست می چرخانیم و بعد از تمیز شدن آن را خشک می کنیم.فاصله تمیز کردن دو مرحله فوق به طور کلی هر سه روز یکبار است.اگر از لیبل پرینتر به طور مکرر استفاده می شود، بهتر است یک بار در روز استفاده شود.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

      فهرست مطالب

      سنینکالا