sanin_header_top_pc1
sdsds
سبد خرید خالی

.سلام! فعلا سبد خالیه

نحوه اتصال فیش پرینتر با وای فای

اتصال فیش پرینتر با وای فای

اشتراک و پرینت

فهرست مطالب

اتصال فیش پرینتر با وای فای

امروزه فیش پرینتر ها باقابلیت های اتصال USB – LAN – WIFI در بازار موجود هستند. یکی از سوالاتی که اغلب مشتریان در تماس با کارشناسان سنین کالا میپرسن نحوه اتصال به صورت وای فای یا همان وایرلس است. یکی از فیش پرینتر های که این قابلیت اتصال را دارد فیش پرینتر میوا TP-UNW است. که هم بصورت USB – LAN – WIFI وصل میگردد. شاید اتصال این فیش پرینتر به دو صورت شبکه و یو ای بی کار چندان سختی نباشد. اما اتصال آن بصورت وایرلس کمی دشوار و تخصصی تر است. که در ادامه مطلب نحوه اتصال فیش پرینتر میوا بصورت وای فای را شرح میدهیم.

پیشنهاد محصول

درایور فیش پرینتر سوو Sewoo TS100

15,000 تومان15,000 تومانمشاهده و خرید محصول

اتصال فیش پرینتر با وایرلس

در اولین قدم باید درایور فیش پرینتر را که بصورت CD در داخل پک دستگاه است. را به صندوق فروشگاهی یا سیستم فروشگاهی خود نصب و راه اندازی کنید. در قدم دوم وارد فایل اجرایی Printer Test که در مسیر Tools / Printer Test قرار دارد را اجرا کنید.

بعد از اجرای فایل print test گزینه advanced رو کلیک و به منوی تنظمیات دستگاه فیش پرینتر بروید.

در این مرحله باید روی گزینه Set Net کلیک نمایید تا بتوانید تنظیمات اتصال وایرلس فیش پرینتر را بصورت دستی تنظیم نمایید.

بعد از اینکه روی گزینه set net کلیک کردید. وارد بخش net seting میشوید.

همانطور که در تصویر نیز مشاهده مینمایید. در این بخش 6 گزینه اصلی از جمله IP Address , Net Mask , Geteway , SSID , WIFI key , Key Type رو مشاهده میکنید. که تنظیمات زیر را برای هریک از بخش ها باید اعمال نمایید.

IP Address : در این بخش باید برای دستگاه فیش پرینتر یک IP مشخص نمایید. به این نکته نیز توجاه نمایید که IP تعریف شده در یک رنج آی پی با سیستم عامل شما باشد. برای مثال اگر رنج IP سیستم کامپیوتری شما روی 192.168.1.10 است. رنج IP فیش پرینتر نیز باید روی 192.168.1.11 باشد.

Net Mask : این بخش باید روی اعداد 255.255.255.0 تنظیم گردد. که البته باتنظیم رنج IP این بخش بصورت خودکار تنظیم میگردد.

Gate Way : منظور از گت وی ترمینال شبکه شماست. در این مرحله باید IP مودم خود را در این بخش وارد نمایید. که اگر IP address مودم خود را تغییر نداده باشید. IP مودم بصورت پیش فرض (تمامی مودم ها) 192.168.1.1 است.

بعد از تنظیم این بخش باید سراغ بخش Wifi Settings برویم. گزینه هایی که لازم است برای تنظیم کردن این بخش را بصورت جداگانه توضیح میدهیم.

SSID : در این بخش نام وایرلس (WIFI) مودم خود را تایپ نمایید.

WIFI key : رمز عبور مودم خود را نیز در این بخش جایگزاری کنید.

Key Type : بخش امنیت مودم خود را نیز روی گزینه WPA2-AES-PSK تنظیم کنید.

بعد از اتمام مراحل گزینه اول گزینه SET ALL و بعد نیز گزینه Return را بزنید تا تنظمیات روی دستگاه فیش پرینتر اعمال گردد.

نحوه شناساندن فیش پرینتر وای فای به کامپیوتر

بعد از پایان مراحل بالا این بار باید سرغ کامپیوتر یا صندوق فروشگاهی خود که قصد اتصال فیش پرینتر به آن را داریم برویم. در اولین نکته باید به این مورد هم توجه داشت که صندوق فروشگاهی شما نیز باید به همان مودم متصل باشد. و رنج IP نیز در یک رنج با فیش پرینتر قرار گیرد.

به کنترل پنل رفته و روی گزینه View Devices and Printers کلیک نمایید. در این بخش درایور فیش پرینتر خود را پیدا کرده. و گزینه Printer Properties کیک نمایید. در صفحه باز شده روی سومین گزینه یعنی Port بروید و گزینه Add Port را انتخاب و بعد در صفحه باز شده بین دو گزینه موجود گزینه Standard TCP/IP Port را انتخاب و روی گزینه New Port کلیک نمایید.

پیشنهاد محصول

ليبل پرينتر WINCODE LP433E

42,660,000 تومان42,660,000 تومانمشاهده و خرید محصول

تنظیم IP فیش پرینتر روی سیستم :

در صفحه باز شده روی گزینه Next کلیک نمایید و در صفحه دوم طبق تصویر باید IP هایی که روی فیش پرینتر تعریف کرده بودید را در این بخش وارد نمایید.

برای مثال ما در تنظمیات SET NET فیش پرینتر برای دستگاه فیش پرینتر آی پی 192.168.1.31 را ست کرده بودیم. که در این مرحله نیز همان IP را تنظیم کردیم.

قدم آخر :

بعد از وارد کردن IP های فیش پرینتر در بخش New Port اگر ارتباط شبکه شما درست باشد. و سیستم کامپیوتر یا صندوق فروشگاهی شما بتواند با IP فیش پرینتر ارتباط بگیرد.

در مرحله آخر باید گزینه OK را کلیک کرده تا تنظمیات اعمال گردد. برای تست نیز میتوانید از گزینه Test Print استفاده نمایید. و در مرحله آخر باید فیش پرینتر را به نرم افزار فروشگاهی یا رستورانی خود تعریف نمایید.

اگر همچنان مشکلی در نصب و راه اندازی فیش پرینتر خود بصورت وایرلس دارید. میتوانید با کارشناسان سنین کالا در تماس باشید.

  1. کریم زاده میگه

    ممنون از مطلب خوبتون، واقعا کارمو راه انداخت

    • مشاور فروش سعید کامرانی میگه

      خوشحالیم که تونستیم با این مقاله کمک کوچکی به شما کرده باشیم

  2. صابر میگه

    خدا خیرتون بده

    • مشاور فروش سعید کامرانی میگه

      خوشحالیم که تونستیم در حل مشکلتون کمک کوچیکی کرده باشیم

  3. رشیدی میگه

    سلام اگه امکان با برنامه انی دسک برام راه اندازی بکنی فیش پرینتر میوا TP-UNW مبلغش هرچی باشه تقدیمتون میکنم من هرکاری کردم نصب نشد0918321150 رشیدی

    • کارشناس شماره 3 میگه

      سلام، بابت راه اندازی مشکلی نیست اما شماره موبایلتون رو یه رقمش رو کم زدید. اگه پیام من رو دیدید از بخش گفتگو پیغام بزارید

  4. علی اصغر میگه

    ممنون مشکل ما حل شد، اما ای کاش برای این یدونه ویدیو بسازید

  5. مهسا حضرتی میگه

    بسیار عالی بود مشکلمون حل شد

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

      فهرست مطالب

      سنینکالا