sanin_header_top_pc1
sdsds
سبد خرید خالی

.سلام! فعلا سبد خالیه

بارکدخوان ها میتوانند همه بارکدهای را اسکن کنند؟

بارکدخوان ها میتوانند همه بارکدهای را اسکن کنند؟

اشتراک و پرینت

فهرست مطالب

بارکدخوان ها میتوانند همه بارکدهای را اسکن کنند؟

بارکدخوان ها بخشی ضروری از بسیاری از مشاغل است. از فروشگاه‌های خرده‌فروشی گرفته تا انبارها، اسکنر بارکد برای قرائت سریع و دقیق اطلاعات محصول از بارکد استفاده می‌شود.

اما این دستگاه ها چقدر قدرتمند هستند؟ آیا دستگاه های بارکد خوان می توانند انواع بارکدها را بخوانند؟

برای افرادی که به دنبال راه حل سریع هستند، پاسخ خیر است. بارکد خوان ها نمی توانند انواع بارکدها را بخوانند. اما چرا اینطور است؟

بیایید دریابیم.

اسکنرهای بارکد (بارکدخوان) نقش مهمی در دنیای کسب و کارهای فروشگاهی، اداری و صنعتی محور امروز ایفا می کنند. و به جرات میتوان گفت که برای اکثر کسب و کارها ضروری هستند، زیرا قرائت دقیق بارکدها برای مشاغل مختلف ضروری است. با این حال، اسکنر بارکد نمی تواند همه انواع بارکد را بخواند. آنها برای خواندن انواع خاصی از بارکدها طراحی شده اند زیرا انواع بارکدها فرمت ها و اطلاعات متفاوتی را نشان می دهند.

پیشنهاد محصول

بارکد خوان رومیزی Skipper MD2100

تومان5,500,000 تومانمشاهده و خرید محصول

تفاوت و سازگاری بارکدخوان تک بعدی و دو بعدی

بارکد خوان هایی که به طور خاص برای اسکن بارکدهای 1 بعدی طراحی شده اند به عنوان بارکد خوان خطی یا تک بعدی (1D) شناخته می شوند. از سوی دیگر، بارکد خوان هایی که قابلیت خواندن بارکدهای دو بعدی (2 بعدی) را دارند به بارکد خوان های دو بعدی معروف هستند.

برای آشنایی با نمادهای بارکد یک بعدی و دو بعدی و انواع بارکد به مقاله ما در مورد بارکد چیست مراجعه کنید.

اسکنرهای بارکد خطی یا یک بعدی معمولاً از لیزر برای اسکن بارکد استفاده می کنند. این نوع از اسکنرهای لیزری معمولاً نسبت به اسکنرهای دو بعدی انرژی کمتری مصرف می کنند. این مدل در مورد قرائت کدهای تک بعدی 1D قابل اعتماد هستند اما در مقایسه با اسکنرهای دو بعدی 2D دارای قابلیت کمتری هستند.

بارکدخوان های دوبعدی می توانند انواع مختلفی از بارکدها، از جمله بارکدهای خطی و دو بعدی را بخوانند. اسکنرهای دو بعدی از فناوری تصویربرداری (IMAGER) دیجیتال برای ثبت کدهای خطی و دو بعدی استفاده می کنند.

پیشنهاد محصول

بارکدخوان رومیزی Atom Rahan D400

تومان8,700,000 تومانمشاهده و خرید محصول

نحوه تشخیص قدرت اسکن بارکدخوان

در اینجا دو راه برای تعیین اینکه آیا یک بارکد اسکنر می تواند نوع خاصی از بارکد را بخواند یا خیر، وجود دارد.

  • اسناد یا برگه مشخصات را بررسی کنید

اسناد یا برگه مشخصات را که توسط سازنده دستگاه بارکدخوان ارائه شده است را مرور کنید. بسیاری از بارکدخوان‌ها دارای بخش «نمادشناسی پشتیبانی‌شده» یا «قابلیت‌های رمزگشایی» هستند که انواع بارکدهایی را که می‌توانند بخوانند، توضیح می‌دهند.

  • تست کنید

اگر نمی دانید که اسکنر بارکد از نوع بارکد خاصی پشتیبانی می کند یا خیر، بهتر است آن را تست کنید. برای انجام این کار، باید از یک بارکد با یک مقدار شناخته شده از قبل یا با استفاده از برنامه هایی که بارکدهای موقت را همراه با مقادیر آنها تولید می کنند، استفاده کنید.

  • سوالات متداول
  • آیا اسکنر لیزری می تواند انواع بارکدها را اسکن کند؟

خیر یک دستگاه بارکدخوان لیزری فقط قادر است نماد های بارکدهای خطی (میله) را بخواند

  • آیا همه اسکنرهای بارکد می توانند صفحه های تلفن را بخوانند؟

نه، همه اسکنرهای بارکد نمی توانند صفحه نمایش گوشی را بخوانند. اما بیشتر اسکنرهای تصویری دو بعدی می توانند صفحه نمایش تلفن را بخوانند، زیرا از فناوری تصویربرداری دیجیتال برای ثبت کدهای خطی و دو بعدی استفاده می کنند.

  • آیا بارکد خوان می تواند بارکدهای رنگی را بخواند؟

یک اسکنر بارکد می تواند بارکد را بخواند تا زمانی که کنتراست بین میله ها و فضاها به اندازه کافی بالا باشد. اگر رنگ پس‌زمینه شبیه به رنگ نوار باشد یا کنتراست بین آن‌ها خیلی کم باشد، اسکنر بارکد نمی‌تواند کد را اسکن کند.

خرید بهترین بارکدخوان ها

سنین کالا راه حل اصلی شما برای تمام نیازهای اسکن بارکد شما است! ما طیف گسترده ای از اسکنرهای بارکد در برندهای مختلف و معتبر بازار را ارائه می دهیم که قابل اعتماد، دقیق و کاربر پسند هستند.

طیف وسیعی از اسکنرهای بارکد ما با مواد با کیفیت بالا و مستحکم ساخته شده است تا سال ها دوام بیاورد و به حداقل تعمیر و نگهداری نیاز دارد. اسکنرهای ما مجهز به ویژگی‌های پیشرفته و جدیدترین فناوری‌ها هستند که آنها را برای صنایع مختلف مانند فروشگاه‌های خرده‌فروشی، عملیات انبار و مشاغل تولیدی ایده‌آل می‌سازد.

سخن پایانی :

در نتیجه، اسکنر بارکد نمی تواند همه انواع بارکدها را بخواند. توانایی رمزگشایی یک نوع بارکد خاص به فناوری رمزگشایی و طراحی اسکنر بستگی دارد.

در حالی که اسکنرهای بارکد خطی (مانند بارکد خوان های لیزری) می توانند بارکدهای یک بعدی را بخوانند، اسکنرهای بارکد دو بعدی می توانند انواع مختلفی از بارکدها، از جمله بارکدهای خطی و دو بعدی را بخوانند.

قبل از خرید اسکنر بارکد، اسناد یا برگه مشخصات آن را بررسی کنید تا مشخص کنید که آیا قادر به خواندن نوع بارکد مورد نیاز شما است یا خیر. روش دیگر، اسکنر بارکد را با یک مقدار شناخته شده از قبل یا با استفاده از برنامه هایی که بارکدهای موقت را همراه با مقادیر آنها تولید می کنند، آزمایش کنید.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

      فهرست مطالب

      سنینکالا