sanin_header_top_pc1
sdsds
سبد خرید خالی

.سلام! فعلا سبد خالیه

بهترین نرم افزار فروشگاهی

بهترین نرم افزار فروشگاهی

اشتراک و پرینت

فهرست مطالب

بهترین نرم افزار فروشگاهی
پیشنهاد محصول

درایور فیش پرینتر سوو Sewoo TS100

15,000 تومان15,000 تومانمشاهده و خرید محصول

بهترین نرم افزار حسابداری فروشگاهی

همانطور که قبلا نیز اشاره کردیم کسب و کارهای فروشگاهی، امروزه همگی به دلایل مشخصی مایل به استفاده از نرم افزار های حسابداری فروشگاهی هستند. نرم افزار هایی که میتوانند به ما گزاشات دقیق سود و زیان، نمودار فروش، هزینه ها و کلی موارد دیگه رو با یک کلیک، محاسبه و ارائه دهند. حالا در این بین با یک گشت و گذار در اینترنت متوجه خواهید شد که نرم افزار های زیادی موجود است. نرم افزار هایی که هرکدام دارای ساختار ظاهری متفاوت. اما با کارکرد های شبیه به هم طراحی و تولید شده اند. و این مسئله، باعث سردرگمی در انتخاب و خرید نرم افزار حسابداری فروشگاهی شده است. اما بنظر شما بهترین نرم افزار فروشگاه کدام است؟ آیا به قطعیت میتوان گفت که فلان نرم افزار بهترینشان است. یانه؟ پس بهترین راه حل بررسی ویژگی هایی است که لازمه یک نرم افزار خوب برای یک فروشگاه هست.

مهم ترین ویژگی های نرم افزار حسابداری فروشگاهی؟

ویژگی و معیار های زیادی را میتوان مورد بحث و بررسی قرار داد. اما تا جایی که امکان داشت سعی کردیم مهم ترین موارد ممکن رو که در این چند سال اخیر در تجربه کاری خودمان شاهد بودیم را مورد بررسی قرار دهیم. تا بتوان در بین نرم افزار های مختلف در بازار، بهترین آنها را رتبه بندی کنیم. و ادامه در خصوص هرکدام توضیحات مفصلی را ارائه میدهیم.

  1. کاربری آسان
  2. اتصال و ارتباط آسان با تجهیزات مکانیزه
  3. سرعت بالا
  4. گزارشات دقیق مالی و انبارداری
  5. پشتیبانی نرم افزار (فنی و حسابداری)

1. کاربری آسان :

بگذارید در همین اول شروع مطلب یک مورد مهم رو باهاتون در میان بگذارم. آیا صاحبان، مدیران و صندوق داران هرنوع کسب و کار فروشگاهی چقدر با حسابداری آشنایی دارن؟ اکثر صاحبان و سرپرستان یا صندوق داران فروشگاه ها با حسابداری و امورات مالی زیاد آشنایی ندارند. پس در وحله اول، نرم افزاری که در یک فروشگاه باید مورد استفاده قرار گیرد، باید کاربری آسان را در بخش ورود اطلاعات، پردازنش و ثبت نهایی تسویه را داشته باشد. امروزه نرم افزار هایی در بازار موجود هستند که کاربری های مختلفی از جمله (شرکتی، فروشگاهی) دارند. باتوجه به تجربه ای که در این چند سال اخیر در این حوزه کسب کرده ایم. نرم افزاری که قابلیت استفاده در شرکت و هم فروشگاه را داشته باشد. غیرقابل اعتماد، و صددرصد کمترین بازدهی را برای کسب و کار فروشگاهی خواهد داشت.

کاربری آسان در نرم افزار فروشگاهی

2. اتصال و ارتباط آسان با تجهیزات مکانیزه :

مگر میشود نرم افزار فروشگاهی داشته باشید و نخواهید از تجهیزاتی مانند بارکداسکنر، فیش پرینتر، لیبل زن و صندوق فروشگاهی استفاده کنید. امروزه نرم افزار هایی هستند که اتصال و ارتباط با نرم افزار شان را جزوه ویژگی های منحصر به فرد حساب کردند. و در ازای ارتباط هرکدام مبلغ مشخصی دریافت میکنند. اگر روزی دنبال خرید نرم افزار فروشگاهی بودید، باید به این نکته مهم خیلی توجه کنید. که نرم افزار حتما باید با تجهیزات نام برده شده بتواند ارتباط برقرار کند.

به غیر تجهیزات نام برده شده تجهیزاتی پر استفاده ای مانند: ترازوی دیجیتال و دستگاه پوز نیز در فروشگاه ها استفاده میشود. که نرم افزار ها قابلیت اتصال به این نوع تجهیزات را دارند. البته نه تمامی نرم افزار ها، پس به این مورد نیز دقت داشته باشید که نرم افزار شما قابلیت اتصال به این دو مورد گفته شده را داشته باشد.

برای مثال : اگر بخواهید در نرم افزار نسخه فروشگاهی محک دستگاه بارکدخوان وصل کنید، حتما باید نسخه سطح 2 فروشگاهی رو تهیه کنید. اما برعکس در نرم افزار فروشگاهی دشت هر سطح از نرم افزار رو تهیه کنید. تجهیزات نام برده شده بدون هیچ مشکلی قابل اتصال است.

نکته : نرم افزار حسابداری محک در کسب و کارهای فروشگاهی و هم شرکتی استفاده میشود. اما نرم افزار دشت اختصاصی فروشگاهی است.
اتصال تجهیزات مکانیزه با نرم افزار فروشگاهی

3. سرعت بالا

نکته بعدی که در زمان خرید نرم افزار فروشگاهی باید دقت کنید سرعت و سیستم مورد نیاز برای نرم افزار است. حتما در زمان خرید از کارشناسان شرکت نرم افزار سوال کنید که نرم افزار شما حداقلترین سخت افزاری که میخواهد چه مشخصاتی دارد. اکثر نرم افزار های فروشگاهی بیشتر از پردازنده و رم سیستم کامپیوتری یا صندوق فروشگاهی استفاده میکنند. اما به غیر از قدرت سخت افزاری سیستم، سرعت کارکرد خود نرم افزار نیز ملاک است. نحوه برقراری ارتباط نرم افزار با دیتابیس SQL SERVER خود میتواند، تعیین کننده سرعت نرم افزار باشد.

نکته : نرم افزار دشت نسبت به سایر نرم افزار های موجود سرعت اجرای پایین تری نسبت دارد. البته ویژگی های منحصر به فردی که نرم افزار فروشگاهی دشت ارائه میدهد، غیرقابل انکار است.

سرعت بالا در نرم افزار های حسابداری

4. گزارشات دقیق مالی و انبارداری :

تو سالیان گذشته تماس های متعددی از سوی صاحبان و مدیران حسابداری فروشگاه های کوچک و بزرگ دریافت کردیم، که همگی از اشتباهات محاسباتی نرم افزار خود گله مند بودند. و خواستار تعویض نرم افزار فروشگاهی خود بودند.

در نظر بگیرید یکسال تمام را با یکی از نرم افزارهای فروشگاه کار کردید، و الان قصد انجام انبارگردانی بانرم افزار خود دارید، اگر نرم افزار نتواند گزارشات دقیق ورود و خروج شما را محاسبه و ارائه دهد، چه حالی خواهید داشت. اصلا بیایید گزارشات یک روز کاری را در نظر بگیریم. از صبح تا آخر شب کلی فروش و ورود کالا به انبار یا مغازه تان داشتید. آخر شب قصد گزارش گیری سود و زیان را دارید. اگر نرم افزار مالی شما نتواند گزارش دقیقی از سود و هزینه های جاری روزانه تان ارائه بدهد، به احتمال زیاد اولین کاری که به ذهنتان میرسد تعویض نرم افزار است.

پس بهترین کاری که میتوان انجام داد، قبل از خرید نرم افزار با دموی نرم افزار کار کنید و از نرم افزار گزارش گیری کنید.

نکته : امروز در اکثر شهرستان ها نمایندگی نرم افزار های فروشگاه به چشم میخورند. پیشنهاد ما در این خصوص این است که قبل از تهیه نرم افزار به نمایندگی نرم افزار مد نظرتون سر بزنید و از نمایندگی درخواست بررسی موارد گفته شده را داشته باشید. اکثر نرم افزار های موجود در بازار امروزه دارای دمو برای کار و تست هستند. بعد از مشاهده و راهنمایی های نمایندگی نرم افزار درخواست دموی کوتاه مدت نرم افزار را داشته باشید.

نرم افزار های همچون هلو، محک، پژواک و… دارای دموی تحت وب هستند. اما نرم افزار هایی هم مثل دشت، پاراسای، باران و … دموی تحت وب ندارند. اما نمایندگی ها میتوانند قفل دموی نصبی را به شما ارائه دهند.
گزارشات مالی و انبارداری نرم افزار فروشگاهی

6. پشتیبانی :

یکی از اصلیترین و مهم ترین مواردی که در زمان خرید نرم افزار فروشگاهی باید آن را بررسی کنید، پشتیبانی نرم افزار است. بررسی کنید ببینید زمان پشتیبانی که شرکت تولید کننده نرم افزار، برای بسته شما اختصاص داده چقدر است. هر ازگاهی دیده میشود که نمایندگی های نرم افزار نیز به صورت جداگانه نرم افزار را پشتیبانی میکنند. و اینکه آیا هزینه تمدید پشتیبانی در سال آینده چقدر هزینه بر خواهد بود.

پشتیبانی نرم افزار فروشگاهی

آیا از نمایندگی ها یا از شرکت اصلی، خرید کنیم؟

هر شرکت نرم افزاری براساس امکاناتی که برای نرم افزار خود در هر سطح و پایه ای ارائه میدهد بصورت سالانه قیمت تعیین میکند. قیمتی که شرکت اصلی تولید کننده نرم افزار ارائه میدهد با نمایندگی ها یکسان است. پس تفاوتی ندارد که از نمایندگی شهرستان خود یا شرکت اصلی نرم افزار را تهیه کنید.

آیا نصب و آموزش بر عهده نمایندگی است؟

این مسئله در شرکت های نرم افزاری متفاوت است. برخی از شرکت ها بعد از فروش نرم افزار مسئولیت نصب و آموزش را بصورت راگان بر عهده میگیرند و بصورت حضوری کارشناس میفرستند یا بصورت غیر حضوری (ریموت) نصب و آموزش را انجام میدهند. اما برخی از شرکت ها برای نصب و آموزش هزینه جداگانه ای را در نظر میگرند. البته این هزینه زمانی پرداخت میشود که بصورت حضوری کارشناس در محل فعالیت شما حضور یابد. وگرنه نصب بصورت غیر حضوری رایگان است.

پیشنهاد محصول

ليبل پرينتر WINCODE LP433E

42,660,000 تومان42,660,000 تومانمشاهده و خرید محصول

معرفی بهترین نرم افزار های فروشگاهی :

نرم افزار هایی که در این لیست معرفی خواهند شد. همگی از طرف کارشناسان سنین کالا بررسی؛ و طبق تجربه چندین ساله، که در ارتباط با مشتریان کسب و کارهای خرده فروشی بدست آمده، ارائه و به ترتیب لیست خواهند شد.

  • نرم افزار فروشگاهی دشت
  • نرم افزار نسخه فروشگاهی پاراسای
  • نرم افزار نسخه فروشگاهی محک

پیشنهاد محصول

لیبل پرینتر WINCODE LP423A

26,570,000 تومان26,570,000 تومانمشاهده و خرید محصول

1. نرم افزار فروشگاهی دشت سپیدار

یکی از اختصاصی ترین نرم افزار های فروشگاهی؛ نرم افزار دشت از مجموعه سپیدار سیستم آسیا است. دشت در هفت نسخه رسمی به بازار ارائه شده است. نسخه هایی همچون (عمومی، پوشاک، سوپرمارکت، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم یدکی خودرو، ابزار و یرآق آلات ساختمانی، آجیل و خشکبار، کامپیوتر و موبایل فروشی). طبق دمو هایی که مجموعه دشت به نمایندگان خود ارائه داده است؛ احتمال عرضه نسخه هایی همچون طلافروشی و املاک نیز در آینده بصورت رسمی است.

اما طبق مشاهدات و تست هایی که از این دو نسخه املاک و طلافروشی انجام شده است. کارایی ضعیف تری نسبت به سایر نرم افزار های موجود در بازار دارد. و در حال حاضر امکان رقابت با نرم افزار هایی همچون پرنس را در این حوزه ندارد.

قیمت و خرید نرم افزار دشت سپیدار

بررسی نسخه، سطح و قیمت نرم افزار دشت

دشت در 3 نسخه پایه، استاندارد و پیشرفته طراحی و تولید شده است. که با مشاهده عکس زیر میتوانید تفاوت هرکدام را بررسی و سطح مورد نیاز خود را خرید کنید.

شرکت سپیدار سیستم سعی کرده در نرم افزار دشت، نسخه های مختلفی برای کسب و کارهای فروشگاهی ارائه دهد. یکی از ویژگی های خوبی که در نسخه های مختلف دیده میشود؛ شکل ظاهری نرم افزار بر اساس صنف فروشگاه و کالاهای پیش فرض از پیش تعریف شده، ویژه آن نسخه است. و قیمتی که برای هر سطح تعیین کرده براساس امکاناتی که در آن سطح ارائه میدهد بسیار عالی است.

پشتیبانی نرم افزار فروشگاهی دشت ؟

یکی از بهترین ویژگی های دشت، پشتیبانی یکساله این نرم افزار است. زمانی که برای پشتیبانی این نرم افزار در نظر گرفته شده است. از ساعت 9 صبح الی 23 شب است. که باتوجه به وقت کاری فروشگاه در نظر گرفته شده است.

پیشنهاد محصول

لیبل پرینتر Wincode C343C

16,500,000 تومان16,500,000 تومانمشاهده و خرید محصول

2. نرم افزار نسخه فروشگاهی پاراسای

نرم افزار اختصاصی فروشگاهی پاراسای محصولی از شرکت کیهان فناوران هوشمند ارومیه است. محصولات نرم افزاری این شرکت بخاطر داشتن امکانات ویژه و کاربری آسان یکی از پرفروش ترین نرم افزار های مالی کشور است.

نرم افزار حسابداری پاراسای

بررسی نسخه، سطح و قیمت پاراسای

پاراساس در نخسه های مختلفی به بازار عرضه شده است. نسخه هایی همچون فروشگاهی، موبایل فروشی، تولیدی پوشاک، رستوران، مطب پزشکان، میوه و تره بار و هتل داری که نسخه فروشگاهی آن یکی از بهترین نرم افزار های فروشگاهی بازار است. تمامی نسخه های ارائه شده در سه سطح دسته بندی شده اند (پایه، متوسط و پیشرفته) که مشخصات هر سطح را میتوانید در تصویر زیر مشاهده نمایید.

پشتیبانی نرم افزار پاراسای :

در زمان خرید نرم افزار پاراسای بمدت 6 ماه پشتیبانی رایگان برای بسته شما تعلق میگیرد. که بعد از اتمام دوره، تمدید پیشتیبانی بصورت اختیاری بوده. و در صورت عدم تمدید نرم افزار شما بدون هیچ مشکلی کار خواهد کرد.

3. نرم افزار نسخه فروشگاهی محک

محک؛ نام و برند محک را شاید خیلی از جاها شنیده باشید. یا حتی تبلیغات این مجموعه را در تلویزیون دیده اید. یکی از شعار های اصلی این مجموعه سادگی در عین حرفه ای بودن است. به جرات میتوان گفت که یکی از آسان ترین و بهترین نرم افزار های فروشگاهی موجود بازار است. که هر شخصی میتواند با چند ساعت آموزش، بدلیل کاربری آسان این نرم افزار، به راحتی استفاده کند.

نرم افزار حسابداری محک

بررسی نسخه، سطح و قیمت نرم افزار محک

محصولات این مجموعه در چند گروه دسته بندی میشودند، در دسته و نسخه هایی همچون فروشگاهی، شرکتی، تولیدی و صنفی (رستورانی) که نسخه فروشگاهی آن نیز در دو سری عمومی و تجاری، که نسخه عمومی آن با 3 سطح و تجاری آن با 4 سطح عرضه و بفروش میرسد.

پشتیبانی نرم افزار محک

مدت زمان پشتیبانی که این گروه برای تمامی محصولات خود در نظر گرفته است. بمدت یکسال رایگان در مدت زمان روزانه 9 صبح تا 17 عصر است. با توجه به نظرات مشتریان در تماس با بخش پشتیبانی محک؛ این گروه نرم افزاری در این بخش نتوانسته رضایت مشتریان خود را بصورت کامل جلب کند.

نرم افزار های متعددی در بازار موجود است، همگی میتواند در این ارزیابی و بررسی قرار گیرند. اما هدف اصلی ما در این مقاله مقایسه نرم افزار های مالی فروشگاهی با یکدیگر نیست. بلکه فیلتر کردن ویژگی های مهم و کارآمد در در انتخاب و خرید نرم افزار فروشگاهی است.

پیشنهاد انتخاب نرم افزار فروشگاهی :

همانطور که گفتیم دلایل زیادی را میتوان در انتخاب یک نرم افزار فروشگاهی خوب، مورد بررسی قرار داد. اما طبق تجربه چندین ساله کارشناسان سنین کالا در حوزه نرم افزار و تجهیزات فروشگاهی، و حضور کارشناسان در نصب و راه اندازی نرم افزار و سخت افزار فروشگاه ها، با توجه به نظر صاحبان فروشگاه ها و صندوق داران، نرم افزار فروشگاهی دشت سپیدار را میتوان با توجه به مزایا و معایبی که نام برده شد، جزوه بهترین و پراستفاده ترین نرم افزار فروشگاهی قرار داد. که تا به امروز توانسته تمامی نیاز های یک فروشگاه کوچک تا بزرگ را به بهترین نحو برطرف کند.

سخن پایانی :

سعی کردیم در این مقاله تا جایی که امکان داشت به جزئیات نرم افزار های نام برده شده بپردازیم. مزایا و معایب هرکدام را توضیح دهیم. سعی خواهیم کرد این مقاله را بصورت مداوم آپدیت و برزورسانی نماییم.

  1. رضا نیرویار میگه

    قیمت نرم افزار ها چنده

    • سعید کامرانی مشاور فروش میگه

      سلام وقت بخیر، در حال حاضر هیچکدوم از نرم افزار ها رو فروش نداریم. اما جهت اطلاع قیمت محصولات، لیست قیمتی رو براتون ایمیل کردیم

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

      فهرست مطالب

      سنینکالا