sanin_header_top_pc1
sdsds
سبد خرید خالی

.سلام! فعلا سبد خالیه

تفاوت کیفیت چاپ 203dpi ، 300dpi ، 600dpi

کیفیت 200dpi ، 300dpi و 600dpi

اشتراک و پرینت

فهرست مطالب

کیفیت 200dpi ، 300dpi و 600dpi

شاید شماهم دارای کسب و کاری هستید که نیاز به استفاده از دستگاه لیبل زن دارید. از دستگاه های لیبل زن میتوان در هرنوع کسب و کاری استفاده کرد، امروزه لیبل پرینتر ها به سه نوع رومیزی، نیمه صنعتی و صنعتی تقسیم میشوند. و این سه نوع دارای کیفیت و وضح چاپ مختلفی در مقایسه بایکدیگر دارند. همانطور که در مقاله معیارهای انتخاب دستگاه لیبل زن اشاره شده است. یکی از مهترین معیارهای انتخاب دستگاه لیبل زن کیفیت و وضوح چاپ دستگاه میباشد. که در ادامه به جزئیات این مطلب میپردازیم.

پیشنهاد محصول

لیبل پرینتر اتم Atom 4232

9,250,000 تومان9,250,000 تومانمشاهده و خرید محصول

تفاوت و نحوه کار چاپگرهای حرارتی

آیا تا به حال به این فکر کرده اید، که چرا دستگاه هایی که کیفیت چاپ بالایی دارند، پیچیده تر از سایرین است؟

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید، که چرا لیبل های چاپی حتی با فونت‌ها و نمادهای کوچک‌تر خواناتر است؟

خوب، اینها برخی از مزایای استفاده از چاپگرهای حرارتی (لیبل زن) در برابر چاپگر لیزری یا چاپگر جوهر افشان است.

فرض کنید با هر یک از این موارد برخورد کرده اید، ممکن است متوجه شده باشید که بر خلاف پرینت هایی که با لیزر یا چاپگر LED انجام می شود. که مستلزم یک لیزر یا دیود ساطع کننده نور برای ایجاد تصاویر روی درام چاپ است. یک چاپگر حرارتی از عناصر گرم کننده کوچک برای فعال کردن یا انتقال رنگدانه ها به هد چاپ استفاده می کند.

جایی که هدهای چاپ با استفاده از معیاری طراحی می شوند که بر حسب نقطه در میلی متر (نقطه/میلی متر) یا نقطه در اینچ (DPI) اندازه گیری می شود.

تکنولوژی انتقال حرارتی چیست؟

جهت مشاهده مطلب روی نوشته کلیک کنید.

اما قبل از اینکه بخواهیم به جزییات ریز بپردازیم، تا مشخص کنیم بسته به کاربرد و نیاز شما به چه چاپگر حرارتی با چه DPI نیاز است. اجازه دهید به بررسی مفهوم DPI بپردازیم.

پیشنهاد محصول

لیبل پرینتر بایامکس Bayamax XT-300

8,300,000 تومان8,300,000 تومانمشاهده و خرید محصول

DPI به چه معناست؟

DPI به جای پیکسل در هر اینچ، یا ppi استفاده می شود. زیرا هر دو وضوح و کیفیت کلی یک تصویر یا نوشته را تعریف می کنند. dpi یا (نقطه در اینچ) مفهومی است که با دقت بیشتری در صنعت چاپ استفاده می شود. مخصوص تصاویر و نوشته های دیجیتال است.

با چیدمان عناصر گرم شده به اندازه نقطه یک چاپگر حرارتی در ردیف‌ها، هر چه نقاط در هر اینچ (یا dpi) بیشتر باشد، کیفیت تصویر واضح‌تر است، بنابراین، dpi چاپگر بالاتر است.

از طریق این روش چاپ، چاپگرهای حرارتی با dpi چاپگر بالاتر می توانند کیفیت چاپ و عملکرد با وضوح بالاتری نسبت به سایر فناوری های چاپ ایجاد کنند.

و بهترین بخش این است که این چاپ ها در میلی ثانیه (تا 300 میلی متر در ثانیه) ایجاد می شوند – از این رو، برای استفاده در مقیاس بزرگ و صنعتی بسیار توصیه می شود.

پیشنهاد محصول

لیبل پرینتر TSC TE200

10,250,000 تومان8,936,000 تومانمشاهده و خرید محصول

تفاوت کیفیت چاپ 300dpi ، 203dpi و 600dpi؟

اکنون که ما به چگونگی چاپگر حرارتی dpi و مزایای استفاده از آن از نظر وضوح و کیفیت چاپ پی بردیم، سوال بزرگ این است. به چه چاپگر حرارتی با چه dpi نیاز دارم؟

چاپگر حرارتی 203 dpi، 300 dpi یا 600 dpi؟

خب، پاسخ به این سوال تا حد زیادی به کاربرد و کاربرد بستگی دارد، که می‌توانیم آن‌ها را به سه عامل مرتبط تقسیم کنیم:

  1. کیفیت چاپ یا خوانایی مورد انتظار
  2. سرعت چاپ
  3. قالب برچسب
تفاوت کیفیت چاپ 200dpi ، 300dpi و 600dpi

کیفیت و وضوح 203dpi (200dpi) :

در حالی که اکثر چاپگرهای لیبل حرارتی موجود امروزی دارای وضوح چاپ 203 نقطه در اینچ (dpi) هستند و به عنوان استاندارد برای برچسب‌های حمل و نقل، بارکدهای بزرگتر و بیشتر فونت‌های متنی، این وضوح چاپگر حرارتی برای اکثر برنامه‌های کاربردی مانند:

  • برچسب های حمل و نقل و تدارکات با متن بزرگ و بارکد.
  • برچسب های انتقال مستقیم حرارتی و حرارتی
  • تمام کاغذ استاندارد؛ از جمله موقعیت های مختلف برچسب گذاری در علامت گذاری خرده فروشی.

با این حال، فونت‌های کوچک‌تر مانند متن 5pt یا 6pt برای چاپ با استفاده از این مدل توصیه نمی‌شوند، زیرا برچسب‌های کوچک ممکن است بارکدهای قابل اسکن را چاپ نکنند – جایی که dpi چاپ حرارتی با وضوح بالاتر مانند dpi 300 مفید است.

کیفیت چاپ 200DPI

توجه داشته باشید نمونه چاپ شده 200dpi: برای اسکن شدن به بارکد بزرگتری نیاز است. فونت کوچک نقطه 6 خوانا نیست. برخی از خطوط به خصوص خطوط نازک تکه تکه هستند.

پیشنهاد محصول

لیبل پرینتر بیکسلون SLP-TX400

29,890,000 تومان29,890,000 تومانمشاهده و خرید محصول

کیفیت و وضوح 300dpi :

با توجه به رزولوشن 203 dpi چاپگر حرارتی ممکن است برای چاپ بارکدهای قابل اسکن و متون فونت کوچکتر مناسب نباشد (بسته به نوع چاپ و ماهیت مواد مورد استفاده). چاپگر حرارتی 300 dpi برای رفع این مشکل طراحی شده است.

اگرچه چاپگر 203 dpi استاندارد صنعت را نشان می دهد، زیرا سریعتر چاپ می کند و تصویر قابل قبولی برای اکثر برنامه ها ارائه می دهد، چاپگر 300 نقطه در اینچ محبوب ترین هد چاپ برای اکثر اندازه های برچسب کوچکتر است.

رزولوشن چاپگر 300 dpi زمانی توصیه می شود که برنامه شما به کیفیت چاپ بهتری مانند فونت های کوچکتر، بارکدهای پیچیده، گرافیک و آرم نیاز دارد.

با استفاده از وضوح 300 dpi، متون با اندازه کوچکتر مانند 7pt و 6pt، برچسب های کوچکتر و کدهای قابل اسکن به خوبی چاپ می شوند.

به خاطر داشته باشید که متن چاپ شده به صورت معکوس با استفاده از حروف سرف، واضح به نظر می رسد. در حالی که، ضربه های نازک پر می شوند.

برای دریافت بهترین کیفیت از وضوح چاپگر 300 dpi، حتماً هد چاپ خود را مرتباً تمیز کنید. از این پرینترها می توان برای موارد زیر استفاده کرد:

برچسب های حمل و نقل، دارایی و محصول.
برچسب های انتقال مستقیم حرارتی و حرارتی
تمام کاغذهای استاندارد و استوک های مصنوعی.

کیفیت چاپ 300DPI

توجه داشته باشید نمونه چاپی 300dpi: می توان از بارکد کمی کوچکتر استفاده کرد. اندازه‌های قلم کوچک‌تر مانند نقطه 6 قابل چاپ هستند، اما به یک تنظیم پررنگ نیاز است. برخی از خطوط با جزئیات داخل تصویر به وضوح چاپ 600 نقطه در اینچ نیستند.

کیفیت و وضوح 600dpi :

حتی بهتر از وضوح چاپ 300 نقطه در اینچ، وضوح چاپگر حرارتی 600 نقطه در اینچ است – زیرا صنایع و برنامه های خاصی وجود دارند که چاپگر 300 نقطه در اینچ آن را کاهش نمی دهد. مانند شماره سریال روی برچسب های شناسه الکترونیکی، جواهرات خوب و برچسب گذاری محصول.

رزولوشن 600 dpi چاپگر علاوه بر اینکه نیاز به تولید متون و بارکدهای خوانا دارد، برای نمونه هایی با فونت ها و نمادهای بسیار کوچکتر مناسب است. وضوح چاپگر حرارتی 600 dpi مخصوصاً برای ارائه وضوح چاپ با کیفیت بالا برای برآوردن نیازهای برنامه‌های خاص که در آن چاپگرهای با وضوح پایین‌تر نمی‌توانند، با استانداردهای برچسب بارکد مطابقت داشته باشند ایجاد شده است.

به وضعیتی فکر کنید که ممکن است برای چاپ متن و لوگوهای دقیق که باید واضح باشند، وضوح بالاتری لازم باشد، سپس رزولوشن چاپگر 600 نقطه در اینچ اگر بهترین گزینه است.

وضوح چاپگر 600 dpi برای مواردی مانند:

برچسب دارایی های کوچک
پانل های اطلاعات تغذیه ای (NIP).
الکترونیک و جواهرات و لیبل.
چاپ اندازه فونت 6pt و کمتر.
استوک های مصنوعی با روبان های رزینی.

کیفیت چاپ 600DPI

توجه داشته باشید نمونه چاپ شده 600dpi: می توان از بارکد بسیار کوچکتری استفاده کرد. اندازه فونت های کوچکتر مانند نقطه 6 به راحتی خوانا هستند. خطوط جزییات داخل تصویر در مقایسه با چاپ های 200 و 300 نقطه در اینچ واضح و دقیق هستند.

DPI چاپگر به طور خلاصه

به عبارت ساده تر، هرچه متن و تصاویر کوچکتر باشد، dpi بیشتری برای تولید یک برچسب چاپی قابل خواندن و قابل اسکن نیاز دارد.

همچنین نکته مهم این است که سرعت تولید این چاپ ها در انواع مختلف چاپگرهای حرارتی با dpi نسبت معکوس دارد. به عبارت دیگر، با افزایش dpi، حداکثر سرعت چاپ یک چاپگر حرارتی کاهش می یابد.

به عنوان مثال، در حالی که یک چاپگر حرارتی 203 dpi می تواند تا 14 اینچ در ثانیه (IPS) چاپ کند، یک چاپگر حرارتی 300 dpi می تواند تا 12 IPS و وضوح 600 dpi تا 6 IPS چاپ کند. با این حال، این بسیار به برند (تولید کننده) و مدل چاپگر بستگی دارد، زیرا این موارد بسیار متفاوت هستند.

بنابراین، در مرحله بعدی به دنبال dpi چاپگر ایده آل برای برچسب چاپ خود هستید. چه dpi 203 یا 300 dpi یا 600 حرارتی چاپگر. اندازه برچسب و متن، نوع متن و جزئیات چاپ شده، کیفیت چاپ و سرعت چاپ مورد نیاز برای برنامه خود را در نظر داشته باشید.

بنابراین کدام وضوح چاپ برای شما بهتر است؟

بستگی به آنچه چاپ می کنید دارد. کسب و کارهای مختلف ممکن است استانداردهای متفاوتی برای کیفیت چاپ داشته باشند برای بارکد، تفاوت بین چاپ 203 یا 300 DPI حداقل است. 203 DPI در صورتی مناسب است که اندازه بارکد به اندازه کافی بزرگ باشد که به طور قابل اعتماد توسط اسکنر مورد نظر رمزگشایی شود.

علاوه بر این، 203 DPI سریعتر چاپ می شود و تصویر قابل قبولی برای اکثر برنامه ها ارائه می دهد. 300 DPI زمانی توصیه می شود که برنامه شما کیفیت چاپ بهتری مانند فونت های کوچک، بارکدهای پیچیده، گرافیک و عکس ها را درخواست کند.

تفاوت کیفیت چاپ 200DPI و 300DPI

خرید دستگاه لیبل زن از سنین کالا

فروشگاهی اینترنتی سنین کالا با سالها سابقه فعالیت در زمینه تجهیرات مبتنی بر بارکد میتواند مشاور خوبی در زمینه انتخاب دستگاه لیبل زن با بهترین رزولوشن برای کسب و کار شما باشد. کارشناسان مجموعه ما 7 روز هفته پاسخگوی شما عزیزان هستند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

      فهرست مطالب

      سنینکالا