sanin_header_top_pc1
sdsds
سبد خرید خالی

.سلام! فعلا سبد خالیه

فن آوری های اصلی بارکدخوان ها کدامند؟

بارکدخوان های لیزری

اشتراک و پرینت

فهرست مطالب

بارکدخوان های لیزری

بارکدخوان (بارکد اسکنر) می‌تواند هر چیزی باشد، از یک دستگاه خاص گرفته تا گوشی هوشمندی که بارکد را می‌خواند، که یک الگوی نوری رمزگذاری شده با داده است.

یک بارکدخوان می تواند یک بارکد را بخواند و آن را از طریق یک الگوریتم رمزگشای یکپارچه برای دسترسی به داده های اصلی بارکد قرار دهد.

الگوریتم‌های رمزگشایی فهرست‌های کاملاً مشخصی از دستورالعمل‌ها هستند که ماشین‌ها و رایانه‌ها برای حل یک مشکل یا انجام عملکردها از آن‌ها استفاده می‌کنند. بارکدخوان ها در روزهای اولیه خود، دستگاه های مبتنی بر لیزر بودند که بارکدهای  تک بعدی را می خواندند.

پیشنهاد محصول

درایور فیش پرینتر سوو Sewoo TS100

15,000 تومان15,000 تومانمشاهده و خرید محصول

بارکدخوان ها چگونه کار می کند؟

در یک فرآیند دو مرحله ای، یک بارکد خوان تصویری را می گیرد، سپس بارکد را “رمزگشایی” می کند.

فن آوری های اصلی بارکدخوان ها چیست؟

سه فناوری وجود دارد: لیزری (لیزری خطی و چندپرتو)، نوری CCD، و مبتنی بر تصویرArea Imager .

نکته : اساسا تمام بارکد اسکنر ها یکی است و به یک شیوه عمل می کند ،

پیشنهاد محصول

ليبل پرينتر WINCODE LP433E

42,660,000 تومان42,660,000 تومانمشاهده و خرید محصول

بارکدخوان های لیزری :

هنگامی که بارکدخوان لیزری را به صورت افقی روی بارکد میگیرید، نور توسط خطوط سیاه و سفید منعکس وجذب می شود. این الگوی بازتاب به اعداد و حروف معنی دار تبدیل می شود. این بارکدخوان ها فقط بارکدهای تک بعدی را می خوانند . بارکدخوان های مبتنی بر لیزر در برنامه هایی که نیاز به اسکن با سرعت بالا دارند، مانند انبار گردانی، فروش سوپرمارکت  از محبوبیت برخوردار است.

بارکدخوان های لیزری
پیشنهاد محصول

لیبل پرینتر WINCODE LP423A

26,570,000 تومان26,570,000 تومانمشاهده و خرید محصول

بارکدخوان های  مبتنی بر CCD: (تصویری خطی)

نحوه کار کرد بارکدخوان های تصویری خطی (ccd) بدین صورت است که از بارکد عکس می گیرند و آن را تجزیه و تحلیل می کنند تا اطلاعات را از آن استخراج کنند. بارکدخوان های ccd هم شبیه به بارکدخوان های لیزری فقط قابلیت خواند بارکدهای تک بعدی را داراست اما قدرت بهتری برای خوانش بارکدهای بی کیفیت یا آسیب دیده دارند.

از لحاظ قیمت کمی گرانتر از بارکدخوان های لیزری هستند، اما اگر به عملکرد بهتری با همان هزینه نیاز دارید، بارکدخوان های خطی گزینه بهتری هستند.

بارکدخوان های CCD از دقت بالایی برخوردارند و برای استفاده در برنامه های خرده فروشی محبوب هستند. و برای سوپرمارکت بهترین گزینه برای خرید است.

 اما یکی از معایبی که آنها ارائه می دهند این است که باید به بارکد محصول، نزدیک باشند. علاوه بر این، آنها نمی توانند بارکدها را بزرگتر یا طولانی تر از آرایه حسگر خود اسکن کنند.

بارکدخوان های  مبتنی بر CCD: (تصویری خطی)

پیشنهاد محصول

لیبل پرینتر Wincode C343C

16,500,000 تومان16,500,000 تومانمشاهده و خرید محصول

بارکدخوان های مبتنی بر تصویر:

بارکدخوان های تصویری امروزه به‌طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرند، به‌ویژه به این دلیل که این فناوری تصویربرداری تنها راهی است که می‌توانید بارکدهای دوبعدی متراکم داده را بخوانید. این بارکدهای دو بعدی اطلاعات را هم به صورت افقی و هم به صورت عمودی “پشته” می کنند. برای مرجع، کد QR که اغلب دیده می شود می تواند تا 7089 کاراکتر را در خود جای دهد.

بارکدخوان های مبتنی بر تصویر

این بارکدخوان ها برادر بزرگتر بارکدخوان های خطی هستند و می توانند هر نوع بارکدی، تک بعدی یا دو بعدی را بخوانند. به همین دلیل ، این بارکد خوان ها دارای اندازه اسکن بسیار بزرگ هستند و در هر جهتی بارکد کالا را میخوانند. همچنین سرعت بالایی از سایر بارکدخوان ها دارد و برخلاف بقیه برای خواندن خوب نیازی به هدف گیری دقیق ندارید.

اگر نیاز به خواندن بارکدهای دوبعدی دارید یا بارکدخوانی می‌خواهید که بسیار تهاجمی خوانده شود، بهترین انتخاب شما یک بارکد خوان دو بعدی است.

نکته :تفاوت بارکد خوان نوری و بارکد خوان لیزری در چگونگی تشخیص بارکد است

نحوه اتصال بارکدخوان به کامپیوتر :

هر بارکد خوان (بارکد اسکنر) باید به رایانه متصل شود تا اطلاعات بارکد را به  نرم افزار مورد استفاده شما منتقل کند.

بارکدخوان های به دو صورت با سیم (از طریق usb) و بیسیم (از طریق وایرلس و بلوتوث) قابل استفاده است.

بارکد خوان های باسیم :

 بارکدخوان های با سیم با وصل کردن به پورت usb بدون نصب درایور به کامپیوتر  قابل راه اندازی است.

بارکدخوان های بی سیم :

به شما امکان می دهد آزادانه در اطراف راه بروید. بارکدخوان های بی سیم مانند یک اسکنر سیمی عمل می کنند با این تفاوت که بارکدخوان به صورت بی سیم با ایستگاه پایه ارتباط برقرار می کند. سپس این ایستگاه پایه از طریق کابل به رایانه شخصی شما متصل می شود. رایانه شما نیازی به پشتیبانی بی سیم ندارد زیرا پایه و اسکنر همه اینها را انجام می دهند. اکثر اسکنرهای بی سیم مانند بارکد خوان ZEC مدل ۲۱۰۰DB از بلوتوث برای برقراری ارتباط استفاده می کنند که معمولاً برد  5 متری را در اختیار شما قرار می دهد. همچنین  بارکد خوان بی سیم ZEC 2400TL از وایرلس برای برقراری ارتباط استفاده میکند و برد 15 متری را در اختیار شما قرار میدهد

همچنین تعدادی بلوتوث تخصصی و اکسس پوینت  وجود دارند که می توانند بیش از  20 متر  انتقال دهند.

این نکته آخر علاوه بر اینکه یک سوال متداول در مورد اسکنر بارکد است، مهم است زیرا بارکدها و اسکنرهای بارکد نقش زیادی در محافظت از همه ما دارند. آیا می دانستید که:

آیا میدانستید :

بارکد روی مچ بندهای شناسه بیمار خطاهای دارویی را تا 85 درصد کاهش داده است؟

فناوری اسکن بارکد آفلاین ارائه شده توسط بارکدخوان های پیشرفته دسترسی به مواد غذایی سالم را در مکزیک بهبود می بخشد؟

آیا اسکنر بارکد می تواند به ما آسیب برساند؟

خیر زیرا بسیاری از بارکد خوان های قدیمی از لیزر به عنوان منبع نور استفاده می کنند، اما این لیزرهای کلاس 1 هستند که ایمن ترین نوع هستند.

سخن پایانی :

با وجود تمام گزینه‌های موجود برای بارکد خوان‌های امروزی، پیدا کردن دستگاه مناسب برای نیازهای کسب‌وکارتان مهم است. تعیین اینکه چگونه از بارکدخوان استفاده می کنید و به چه ویژگی هایی نیاز دارید، روند تصمیم گیری را آسان تر می کند. ابزار انتخاب بارکدخوان مناسب ما حتی به شما کمک می کند تا به یک مدل خاص برسید. اگر همچنان مشکل دارید یا سوالات دیگری دارید، با کارشناسان سنین کالا تماس بگیرید. ما خوشحالیم که به شما کمک کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

      فهرست مطالب

      سنینکالا