sanin_header_top_pc1
sdsds
سبد خرید خالی

.سلام! فعلا سبد خالیه

تفاوت تکنولوژی چاپ حرارتی و ریبونی؟

چاپ حرارتی و ریبونی

اشتراک و پرینت

فهرست مطالب

چاپ حرارتی و ریبونی

چاپگرهای حرارتی به طور کلی در دو حالت مختلف چاپ می کنند: حرارتی مستقیم (حرارتی) و انتقال حرارتی (ریبونی). اگرچه هر دو روش شامل یک هد چاپ حرارتی است که گرما را به رسانه های علامت گذاری شده اعمال می کند، این دو روش کاملا با یکدیگر متفاوت هستند و در نهایت موفق به ارائه انواع مختلف خروجی می شوند. بنابراین، قبل از خرید چاپگر حرارتی (فیش پرینتر یا لیبل زن)، باید مشخص کنید که کدام روش چاپ برای شما و کسب و کار شما مفیدتر است.

پیشنهاد محصول

درایور فیش پرینتر سوو Sewoo TS100

15,000 تومان15,000 تومانمشاهده و خرید محصول

حرارت مستقیم چیست؟

چاپ حرارتی مستقیم از رسانه های حساس به حرارت استفاده می کند که وقتی هد چاپ حرارتی از روی رسانه عبور می کند تیره می شود. بنابراین فرآیند چاپ انجام می شود. چاپگرهای حرارتی مستقیم فاقد جوهر، تونر یا روبان هستند. بنابراین، این روش در مقایسه با سایر روش ها آسان تر میباشد.

خرید فیش پرینتر حرارتی

خرید لیبل پرینتر حرارتی

مزایای چاپ حرارتی چیست؟

استفاده از چاپگرهای حرارتی به دلیل طراحی ساده و بدون استفاده از روبان یا جوهر بسیار آسان است. و یک راه حل ایده آل برای مشاغلی مانند خرده فروشی ها، کافه ها و رستوران ها هست. که به چاپگری نیاز دارند که خروجی را به سرعت و بدون دخالت زیاد چاپ کند.

از آنجایی که چاپگرهای حرارتی فقط به یک نوع رسانه نیاز دارند و نیازی به ریبون نیست، هزینه عملیاتی کمتر و نگهداری کمتری نسبت به چاپگرهای انتقال حرارتی دارند. این یک گزینه ایده آل برای مشاغلی است که به دنبال هزینه کمتری و سرعت چاپ بالایی هستند.

پیشنهاد محصول

ليبل پرينتر WINCODE LP433E

42,660,000 تومان42,660,000 تومانمشاهده و خرید محصول

جنبه های منفی حرارت مستقیم چیست؟

فیشی که توسط پرینتر های حرارتی مستقیم چاپ شده، ساختاری دارد که به مرور زمان در معرض نور خورشید یا گرما محو می شود. زیرا با استفاده از گرما بر روی مواد حساس به حرارت ایجاد می شود. اگر به دنبال چاپ هایی هستید که در طول سال ها خوانا باقی بمانند، پرینتر های چاپ حرارتی مستقیم گزینه مناسبی برای شما نخواهد بود.

پیشنهاد محصول

لیبل پرینتر WINCODE LP423A

20,570,000 تومان20,570,000 تومانمشاهده و خرید محصول

انتقال حرارتی (ریبونی) چیست؟

بر خلاف روش حرارتی مستقیم، روش چاپ انتقال حرارتی از روبان استفاده می کند و می تواند در اندازه وسیعی چاپ کند. در این روش هدهای پرینت حرارتی حرارت را به ریبون وارد می کنند که جوهر را روی کاغذ ذوب می کند و چاپ انجام می شود.

خرید لیبل پرینتر ریبونی

پیشنهاد محصول

لیبل پرینتر Wincode C343C

13,920,000 تومان13,920,000 تومانمشاهده و خرید محصول

مزایای انتقال حرارتی چیست؟

یکی از بزرگترین مزایای چاپ انتقال حرارتی این است که از آنجایی که جوهر روی رسانه ذوب می‌شود، چاپ‌های انتقال حرارت دوام بیشتری دارند و کیفیت تصویر بالاتری دارند. بنابراین یک ویژگی ایده آل برای علائم، برچسب ها و رسیدهایی است که باید بادوام باشند و اطلاعات دقیقی مانند انبارداری و تدارکات است، زیرا بر خلاف حرارت مستقیم در معرض نور خورشید محو نمی شود.

جنبه های منفی انتقال حرارتی چیست؟

به دلیل مکانیزم نواری، کارکرد پرینترهای انتقال حرارتی نسبت به چاپگرهای حرارتی مستقیم دشوارتر است. ممکن است برای یادگیری نحوه تغییر روبان جوهر و رول ها به زمان بیشتری نیاز داشته باشید. از آنجایی که تعویض مواد مصرفی زمان زیادی می برد، اگر زمان برای شما و کسب و کارتان مهم است، ممکن است در چنین مواردی گزینه مناسبی برای شما نباشد.

علاوه بر این، هزینه فرآیند چاپ حرارتی ممکن است در مقایسه با چاپگرهای حرارتی مستقیم بیشتر باشد زیرا هزینه های مصرفی بیشتری خواهید داشت. این می تواند در طول زمان قابل توجه باشد و پیامدهای منفی برای مشاغلی که به دنبال راه حل اقتصادی هستند داشته باشد.

بنابراین، بهترین روش چاپ کدام است؟

همانطور که اشاره کردیم، روش چاپی که باید استفاده کنید بسته به نیازهای کسب و کاری شما متفاوت است. به طور خلاصه، اگر به پرینت هایی نیاز دارید که حداکثر تا شش ماه روی کاغذ باقی بمانند و به دنبال هزینه کم هستید، مستقیم حرارتی را انتخاب کنید. در صورت نیاز به محصولات بادوام روی رسانه های مختلف، انتقال حرارتی را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

      فهرست مطالب

      سنینکالا